Books by Jacob Storch

Filter
Filter
Sort bySort Newest
  • by Asbjørn Molly, Jacob Storch, Andreas Juhl, et al.
    299.00 kr.

    "Når man coacher som leder, skal man coache som leder."Skal coaching kunne fungere som et ledelsesværktøj, må det tage afsæt i de særlige vilkår, der er gældende på den enkelte arbejdsplads og for relationerne mellem leder, mellemleder og medarbejder - det er udgangspunktet for denne bog. I Ledelsesbaseret coaching giver forfatterne indgående beskrivelser af coachingværktøjer og omsætter dem til en ledelsesmæssig kontekst. De byder også på en række cases og praktiske anvisninger til, hvordan man tilegner sig en coachende ledelsesstil.Ledelsesbaseret coaching er udkommet i 10. oplag siden 1. udgave fra 2006. Nu er bogen blevet revideret og opdateret og udkommer i en 2. udgave, der også integrerer en del om coaching af teams og et kapitel om coaching af andre ledere."Når man coacher som leder, skal man coache som leder."Skal coaching kunne fungere som et ledelsesværktøj, må det tage afsæt i de særlige vilkår, der er gældende på den enkelte arbejdesplads og for relationerne mellem leder, mellemleder og medarbejder - det er udgangspunktet for denne bog. I Ledelsesbaseret coaching giver forfatterne indgående beskrivelser af coachingværktøjer og omsætter dem til en ledelsesmæssig kontekst. De byder også på en række cases og praktiske anvisninger til, hvordan man tilegner sig en coachende ledelsesstil.Ledelsesbaseret coaching er skrevet til alle med interesse for coaching som organisatorisk og ledelsesmæssig praksis. Bogen henvender sig til organisations- og ledelseskonsulenter og studerende på kandidat-, diplom- og masteruddannelserne; men først og fremmest naturligvis til ledere på alle niveauer, der ønsker at bringe coaching et skridt videre ind i organisationerne som en ledelsesform, der rummer stort potentiale for udvikling og læring - for både medarbejdere og ledere.

  • by Jacob Storch, Carsten Sørensen, Karina Solsø & et al.
    200.00 kr.

    Medarbejderundersøgelser skal skabe værdi og ikke ligge i et hjørne og samle støv. Det er budskabet i denne måneds bog. Forfatterne går bl.a. tæt på, hvorfor man skal foretage medarbejder-tilfredshedsundersøgelser, samt hvordan en organisationsmåling kan være relateret til øget organisatorisk performance. En hovedpointe er, at opfølgning er helt afgørende for at forbedre tilfredsheden hos medarbejderne. Og Resultatorienterede medarbejderundersøgelser beskriver, hvordan man på en meningsfuld og resultatorienteret måde kan foretage denne opfølgning.Bogen giver indblik i, hvordan organisationens HR-aktiviteter over tid kan kædes sammen, så aktiviteterne udmønter sig i konkrete handlinger, der er med til at skabe og udtrykke organisationens specifikke og unikke kendetegn. Her præsenterer forfatterne os for forskning, som viser, at kontinuitet og genkendelighed i organisatoriske processer er nært forbundet med økonomiske mål. Læserne får konkrete anvisninger til, hvordan man kan arbejde med at skabe kontinuitet i måden, man involverer medarbejdere på.Bogens sidste kapitel fokuserer på konkrete handlinger, og bogens centrale pointer opsummeres i ni anbefalinger til praksis.Bogen er relevant for alle, som interesserer sig for organisationers udvikling og meningsfuld brug af organisationsmålinger, fx eksterne konsulenter, HR-medarbejdere og ikke mindst ledere på alle niveuaer.