Det er ik’ så ring’ endda. Sundhed i reklame og i humaniora
- Format:
- ePub
- Protection:
- Digital watermark
- Published:
- October 29, 2021
Delivery:
Immediately by email
Description of Det er ik’ så ring’ endda. Sundhed i reklame og i humaniora
I slutningen af 1990’erne begyndte der at komme fokus på sundhed i reklamebranchen, og sundhed blev brugt til at sælge produkter på samme måde, som skønhed, ungdom og succes længe havde gjort. Med udgangspunkt i tre konkrete reklameserier, nemlig Mejerierne i Danmarks "Det kræver sin mælk", Fiskebranchens "Fisk hver uge. Det er der ingen ben i" og Abba Seafoods "Havgufferne", kaster Anne Scott Sørensen lys over den nye strømning og det fokus på sundhed, som denne type reklame spillede på.
Anne Scott Sørensen (f. 1952) er cand.phil. i nordisk sprog og litteratur og professor ved Institut for Kulturvidenskaber på Syddansk Universitet. Her forsker hun i kultur, medier og kommunikation med speciale inden for kultur- og medieanalysen og et fokus på tvær-mediale og tvær-æstetiske genrer og performative udtryksformer.
Scott Sørensen har især beskæftiget sig med historiske og aktuelle former for "deltagelseskultur", fx salonkulturen i det 18.-19. århundrede, børns og unges sub- og mediekulturer i det 20. århundrede og medialiserede socialitets- og kommunikationsformer i det 21. århundrede.
Anne Scott Sørensen (f. 1952) er cand.phil. i nordisk sprog og litteratur og professor ved Institut for Kulturvidenskaber på Syddansk Universitet. Her forsker hun i kultur, medier og kommunikation med speciale inden for kultur- og medieanalysen og et fokus på tvær-mediale og tvær-æstetiske genrer og performative udtryksformer.
Scott Sørensen har især beskæftiget sig med historiske og aktuelle former for "deltagelseskultur", fx salonkulturen i det 18.-19. århundrede, børns og unges sub- og mediekulturer i det 20. århundrede og medialiserede socialitets- og kommunikationsformer i det 21. århundrede.
Find similar books
The book Det er ik’ så ring’ endda. Sundhed i reklame og i humaniora can be found in the following categories:
- Society and Social Sciences > Society and culture: general > Cultural and media studies > Media studies > Media studies: TV and society
- Society and Social Sciences > Society and culture: general > Cultural and media studies > Media studies > Media studies: advertising and society
- Economics, Finance, Business and Management > Business and Management > Sales and marketing > Advertising
- Place qualifiers > Europe > Northern Europe, Scandinavia > Denmark
- Time period qualifiers > c 1500 onwards to present day > 20th century, c 1900 to c 1999 > Later 20th century c 1950 to c 1999 > c 1990 to c 1999
© 2025 Book Solutions ApS Registered company number: DK43351621