Hvis din nabo var en bil
- Format:
- MP3
- Protection:
- Digital watermark
- Published:
- April 13, 2022
- Narrator:
- Tobias Hertz
Delivery:
Immediately by email
Description of Hvis din nabo var en bil
Hvis din nabo var en bil, hvordan ville du så karakterisere ham? Denne bog er en nyklassiker inden for teorien om livstilsanalyser og beskriver, hvordan vi orienterer os i verden gennem praksisser og overfladiske fænomener. Forfatteren Henrik Dahl (f. 1960) fremlægger og diskuterer brugen af den såkaldte Minerva-model, der fungerer som en fortolkende og forudsigende analysemodel inden for sociologien. Modellen bruges i dag af blandt andet marketingsinstitutter til at sige noget om, hvordan folk forbruger og gebærder sig ud fra karakteristika som påklædning, politiske tilhørsforhold og foretrukne transportform.
"Hvis din nabo var en bil" henvender sig til alle, der interesserer sig for eller arbejder med marketing, sociologi og kultur- og forbrugsvaner.
Henrik Dahl (f. 1960) er en dansk sociolog, livsstilsforsker og politiker. I perioden 1988-1990 var han ansat som medieforsker ved DR og har efterfølgende undervist på RUC og Copenhagen Business School. I offentligheden er Dahl særligt kendt som livsstilsekspert fra DR1-programmet "Kender du typen?" og som politiker i folketinget for Liberal Alliance siden 2015.
"Hvis din nabo var en bil" henvender sig til alle, der interesserer sig for eller arbejder med marketing, sociologi og kultur- og forbrugsvaner.
Henrik Dahl (f. 1960) er en dansk sociolog, livsstilsforsker og politiker. I perioden 1988-1990 var han ansat som medieforsker ved DR og har efterfølgende undervist på RUC og Copenhagen Business School. I offentligheden er Dahl særligt kendt som livsstilsekspert fra DR1-programmet "Kender du typen?" og som politiker i folketinget for Liberal Alliance siden 2015.
Find similar books
The book Hvis din nabo var en bil can be found in the following categories:
- Society and Social Sciences > Society and culture: general > Cultural and media studies > Cultural studies
- Society and Social Sciences > Society and culture: general > Cultural and media studies > Media studies > Media studies: advertising and society
- Society and Social Sciences > Sociology and anthropology > Sociology > Social theory
- Society and Social Sciences > Sociology and anthropology > Sociology > Social research and statistics
- Place qualifiers > Europe > Northern Europe, Scandinavia > Denmark
- Time period qualifiers > c 1500 onwards to present day > 21st century, c 2000 to c 2100 > Early 21st century c 2000 to c 2050 > c 2000 to c 2009
© 2025 Book Solutions ApS Registered company number: DK43351621